|
Tweet | Tarih: 24-06-2026 08:56 |
Milli Eğitim Bakanlığı tarafından her yıl farklı bir bölgede düzenlenen toplantıya, İzmir’in tüm ilçelerinde görev yapan Halk Eğitimi Merkezi müdürleri ile İzmir İl Milli Eğitim Müdürlüğü müdür yardımcıları ve şube müdürleri katıldı. 23 Haziran Salı günü Boyalık Otel’de kahvaltılı olarak gerçekleştirilen, Çeşme Turistik Otelciler Birliği (ÇEŞTOB) Başkanı Orhan Belge'nin de destek verdiği toplantının organizasyonunu Çeşme Halk Eğitimi Merkezi üstlendi.
Toplantı öncesinde açıklamalarda bulunan Çeşme Halk Eğitimi Merkezi Müdürü Ali Rıza Doğruyol, Hayat Boyu Öğrenme Dönem Sonu Değerlendirme Toplantısı’nın bu yıl Çeşme’de yapılmasının kendileri için büyük bir gurur olduğunu söyledi.
Doğruyol, toplantıda Halk Eğitimi Merkezlerinde yıl boyunca yapılan çalışmaların ele alınacağını belirterek, değerlendirmelerin yeni eğitim dönemi için yol gösterici olduğunu ifade etti. Bir yıl içerisinde açılan kurslar, yürütülen faaliyetler, vatandaşlardan gelen talepler ve geliştirilmesi gereken alanların toplantıda değerlendirildiğini kaydeden Doğruyol, elde edilen sonuçlar doğrultusunda gelecek yılın planlamasının şekillendirileceğini söyledi.
Hayat Boyu Öğrenme’nin bireyin yaşamı boyunca devam eden önemli bir eğitim süreci olduğunu vurgulayan Ali Rıza Doğruyol, “Hayat Boyu Öğrenme’nin önemini anlatmaya gerek yok. İlkokuldan başlayan ve ömür boyunca süren bir eğitim sürecidir. Bu süreç oldukça kıymetlidir; hatta bana göre temel eğitim kadar önemli bir süreçtir. Birçok vatandaşımız yeteneklerini ancak Halk Eğitimi Merkezlerine gidince fark ediyor ve orada kendini keşfediyor” dedi.
Halk Eğitimi Merkezlerinin yalnızca kurs düzenleyen kurumlar olmadığını, aynı zamanda vatandaşların sosyal, kültürel ve mesleki gelişimlerine katkı sunduğunu belirten Doğruyol, merkezlerin toplumun her kesimine ulaşan önemli eğitim kurumları olduğunu dile getirdi.
Toplantının İzmir İl Milli Eğitim Müdürlüğü’nün talebiyle Çeşme’de yapılmasının kararlaştırıldığını ifade eden Doğruyol, organizasyon sürecinde Çeşme Turistik Otelciler Birliği (ÇEŞTOB) Başkanı Orhan Belge’nin de önemli destek verdiğini söyledi.
Doğruyol, “Çeşme’de, ÇEŞTOB Başkanımız Orhan Belge’ye konuyu ilettiğimde büyük bir memnuniyet duyacağını belirtti. Bunun üzerine Boyalık Otel’de kahvaltılı yıl sonu toplantısını yapmaya karar verdik. Orhan Belge’ye ve otel çalışanlarına teşekkür ediyoruz” diye konuştu.
İzmir genelindeki Halk Eğitimi Merkezi yöneticilerinin katıldığı toplantının Çeşme’de yapılmasının ilçe açısından da önemli olduğunu belirten Doğruyol, “İzmir’in geleceğini şekillendiren bu önemli toplantının Çeşme’de yapılıyor olması, Çeşme Halk Eğitimi Merkezi için de bir gururdur. Çünkü organizasyonu tamamen Çeşme Halk Eğitimi Merkezi üstlenmiştir” ifadelerini kullandı.
Değerlendirme toplantısının ardından katılımcılar için Çeşme’nin tarihi, kültürel ve turistik değerlerini tanıtacak bir program da hazırlandı. Program kapsamında ilk olarak Ildır Mahallesi ziyaret edildi. Katılımcılar Ildır'da Balkan ve mübadele yemeklerini tattılar. Ardından da Erythrai Antik Kenti kalıntılarını gezdiler.
Programın devamında Alaçatı sokaklarında gezi düzenlendi ve kahve molası verildi. Katılımcılar daha sonra da Çeşme Kalesi ve Çeşme Müzesi ziyaret ettiler. İzmir’in farklı ilçelerinden gelen Halk Eğitimi Merkezi müdürleri ve İl Milli Eğitim Müdürlüğü çalışanlarına Çeşme’nin tarihi ve kültürel zenginlikleri tanıtılmış oldu.